۱۴۰۱ اسفند ۱۴, یکشنبه

اجرای برنامه های گرافیکی در ارتباط از طریق ssh

xming x11

 

 شاید بخواهید از طریق پروتکل ssh به یک کامپیوتر لینوکسی متصل شوید . مثلا به برد رزبری پای ! این کار به راحتی توسط putty در ویندوز و استفاده از دستور ssh در لینوکس امکانپذیر است . اما درصورتیکه بخواهید در برد رزبری پای خود یک برنامه گرافیکی اجرا کنید ، به روش قبل نمیتوانید GUI برنامه را ببینید و حتما در روند اجرای برنامه خود به مشکل میخورید.

من برای تست برنامه اینترفیس سریال در برد رزبری پای با استفاده از putty به مشکل خوردم . دلیل این error در اجرا ، عدم امکان اجرای برنامه های گرافیکی از طریق ssh بود . با تنظیم putty و راه اندازی برنامه Xming میتوانید این مشکل را حل کنید .

ابتدا برنامه Xming را نصب کنید . این برنامه یک X11 display server ( متاسفانه معادل فارسی بدرد بخوری برای این عبارت پیدا نکردم) برای سیستم عامل ویندوز است که به شما اجازه اجرای GUI برنامه ها از طریق پروتکل SSH را میدهد . میتوانید فونت های Xming را هم نصب کنید . 

در مرحله بعد تنظیمات putty را طبق تصویر زیر انجام بدهید .

X11 in putty

طبق روال معمول با وارد کردن آدرس کامپیوتر ( برد رزبری پای یا سرور یا ...) مقصد میتوانید به آن دسترسی داشته باشید . اگر برنامه های دارای GUI را اجرا کنید به محیط گرافیکی برنامه نیز دسترسی خواهید داشت .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر